Meksyk – ciekawostki i MAŁO ZNANE fakty!

Meksyk ciekawostki i mało znane fakty

Meksyk mieliśmy okazję odwiedzić w trakcie naszej półrocznej podróży po Ameryce Środkowej. Kraj ten zaskoczył nas bardzo pozytywnie. Pyszne jedzenie – tacos, tortas czy burrito, tequila, piękna przyroda – cenoty, plaże i rezerwaty przyrody… Moglibyśmy wymieniać bez końca. Zafascynowani Meksykiem przygotowaliśmy dla Was kilkadziesiąt ciekawostek i mało znanych faktów na temat historii, geografii i życia … Czytaj dalej

Tikal w Gwatemali. Miasto Majów skryte w rozległej dżungli!

Tikal miast majów Gwatemala

Gwatemala jest bardzo popularnym kierunkiem wśród podróżników szukających przygód. Jedną z największych atrakcji w tym kraju jest miasto Majów znane jako Tikal. Założone około 300 roku p.n.e, wchłonięte przez dżungle i odkryte na nowo pod koniec XVII wieku. Przygotowaliśmy dla Ciebie przewodnik, w którym znajdziesz wszystko to, co musisz wiedzieć przed wizytą w tym miejscu. … Czytaj dalej

Tegucigalpa – atrakcje, kolonialne centrum i zwiedzanie stolicy Hondurasu

Tegucigalpa atrakcje zwiedzanie co warto zobaczyć

Honduras nie jest zbyt popularnym kierunkiem turystycznym, nawet wśród osób podróżujących po Ameryce Środkowej. Oczywiście kraj ten omijany jest z obawy o bezpieczeństwo. Mimo wszystko zdecydowaliśmy się na trzytygodniową podróż, którą zakończyliśmy w stolicy czyli Tegucigalpie. W dzisiejszej relacji postaram się opisać o naszych wrażeniach, opowiedzieć o najciekawszych atrakcjach i pokazać zdjęcia pięknego miasta. Zapraszamy … Czytaj dalej

Lago de Yojoa – jezioro otoczone górami w Hondurasie

Lago de Yojoa atrakcje w Hondurasie jezioro wodospad

Przecież w Hondurasie nie ma nic ciekawego! Tylko zmarnujecie tam czas. Takie opinie słyszeliśmy przed naszą podróżą. Jeśli uważasz, że to prawda to usiądź wygodnie i przeczytaj wpis do samego końca. Z pewnością zmienisz zdanie i być może zaczniesz rozglądać się za biletami lotniczymi. Co warto zobaczyć w Hondurasie? Zacznijmy od Lago de Yojoa! Zapraszamy … Czytaj dalej

Wulkan Santa Ana z lazurowym kraterem w Salwadorze

Santa Ana wulkan Salwador

Uwielbiamy zdobywać coraz to wyższe szczyty. Ostatnio mieliśmy okazję wspiąć się na kilka wulkanów. Jednym z nich był wulkan Santa Ana w Salwadorze. Cieszy się on dużą popularnością wśród turystów. Idąc w górę można podziwiać wspaniałe krajobrazy. To jednak nie dlatego tak wiele osób decyduje się na odwiedzenie tego miejsca. Główną atrakcją jest wielki krater … Czytaj dalej

El Espiritu la Montaña – najpiękniejsze miejsce w Salwadorze

Espiritu la Montana atrakcje w Salwadorze

Salwador uchodzi za niebezpieczny kraj, w którym poza przestępczością nic nie ma. Nam udało się odkryć go z nieco innej strony. Podczas trzytygodniowego pobytu odwiedziliśmy wiele pięknych miejsc. Jednym z nich był punkt widokowy El Espiritu la Montaña, z którego podziwialiśmy trzy kraje jednocześnie. Są one otoczone przez zatokę Fonseca, na której leży wiele rozrzuconych … Czytaj dalej

La Fortuna – wędrówka na wulkan i dzikie zwierzęta w Kostaryce

La Fortuna wulkan dzikie zwierzęta

La Fortuna to pierwsza miejscowość, w której zatrzymaliśmy w trakcie naszego kilkutygodniowego pobytu w Kostaryce. Słynie ona z wielu atrakcji, z których chętnie korzystają licznie przybywający każdego roku turyści. Miasteczko jest małe i bardzo klimatyczne, położone nad dwoma potężnymi wulkanami: Arenal i Cerro Chato, które nadają temu miejscu niepowtarzalny klimat. W La Fortuna znajdują się … Czytaj dalej

Las mglisty Monteverde w Kostaryce – piękne widoki i niezwykłe atrakcje

Kostaryka to jeden z cieplejszych państw jakie udało nam się odwiedzić podczas półrocznej podróży po Ameryce Środkowej. Jednak region, w którym znajduje się Rezerwat Przyrody Monteverde jest zimniejszy niż pozostałe części kraju. Mimo nienajlepszej pogody warto wybrać się do jednego z najpopularniejszych miejsc w kraju. Okolica ma wiele do zaoferowania i dzięki temu jest licznie … Czytaj dalej

Żółwie w Akumal – urocze miasteczko w Meksyku

Akumal żółwie w Meksyk i piękna plaża

Podróżując po Meksyku warto wybrać się do tych mniej popularnych miejscowości aby móc poczuć prawdziwy, meksykański klimat. Będąc na półwyspie Jukatan jednymi z popularniejszych miejscowości są Tulum i Cancun jednak pomiędzy tymi ogromnymi kurortami znajduje się małe miasteczko Akumal. Słynie ono głównie z pięknej plaży porośniętej palmami oraz z obecności żółwi, które są idealnym wabikiem … Czytaj dalej

Salwador – ciekawostki i MAŁO ZNANE fakty!

Salwador ciekawostki mało znane fakty

Salwador to niezwykle ciekawy kraj w Ameryce Środkowej, który słynie z licznych wulkanów, dobrego jedzenie i niestety dużej przestępczości. W trakcie naszej podróży przez Amerykę Środkową spędziliśmy trzy tygodnie na odkrywaniu najciekawszych miejsc w Salwadorze. W tym czasie udało nam się zebrać sporo ciekawostek i mało znanych faktów o tym kraju. Zapraszamy do wpisu! Salwador … Czytaj dalej

Podróż do Meksyku – porady, koszty. Jak samodzielnie zorganizować wyjazd?

Podróż do Meksyku jak zorganizować koszty porady plan zwiedzania

Meksyk, a zwłaszcza półwysep Jukatan to bardzo popularny kierunek turystyczny w ostatnich latach. Podróżników przyciągają piękne plaże, ruiny Majów, doskonała kuchnia oraz tequila. Jeśli planujesz podróż do Meksyku to w poniższym wpisie znajdziesz mnóstwo przydatnych informacji praktycznych i porad na temat noclegów, zwiedzania i przemieszczanie się po kraju. Podróż po Meksyku – nasz plan zwiedzania … Czytaj dalej

Semuc Champey – wodospady ukryte w górach w Gwatemali

semuc champey wodospady Gwatemala

Będąc w Gwatemali chcieliśmy zobaczyć jak najwięcej pięknych miejsc jakie ma do zaoferowania ten jeszcze wtedy tajemniczy dla nas kraj. Planowaliśmy wspiąć się na wulkan Acatenango, odwiedzić kilka klimatycznych miasteczek, zobaczyć jedno z najpiękniejszych jezior na świecie czyli Atitlan ale również zanurzyć się w orzeźwiającej wodzie słynnych wodospadów Semuc Champey. Zapraszamy do wpisu! Jak dostać … Czytaj dalej