Cyfrowy Nomadyzm – 5 rzeczy, które zmieniły się w naszym życiu

W dzisiejszych czasach coraz więcej osób decyduje się na pracę zdalną i styl życia, który pozwala na pracę i podróże w dowolnym miejscu na świecie. Zjawisko to nazywa się cyfrowym nomadyzmem i stało się popularne dzięki rozwojowi technologii, które umożliwiły nam pracę i komunikację z dowolnego miejsca na świecie. W artykule tym przedstawimy pięć rzeczy, które zmieniły się w naszym życiu odkąd praca zdalna stała się naszą codziennością.

Opowiemy o roli podróży w rozwoju osobistym i zawodowym, a także o korzyściach i wyzwaniach, jakie niesie ze sobą nowoczesny styl życia cyfrowego nomady.

Zapraszamy do wpisu!

Kiedy staliśmy się cyfrowymi nomadami? Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Bloga o podróżach prowadzimy od końcówki 2018 roku. Sklep internetowy otworzyliśmy prawie rok temu, w tym samy czasie co działalność gospodarczą.

Przejdźmy do konkretów. Oto 5 rzeczy, które zmieniły się w naszym życiu oraz kilka naszych przemyśleń na ten temat.

Możliwość zwiedzania dowolnego miejsca na świecie

Dzięki pracy zdalnej zyskaliśmy niesamowitą możliwość zwiedzania najdalszych zakątków na świecie i codziennego odkrywania nowych dla nas miejsc. Udało nam się zwiedzić już sporą część Ameryki Środkowej. Byliśmy w Meksyku, Gwatemali, Dominikanie, Hondurasie, Kolumbii, Salwadorze, Kostaryce i na cudownej wyspie Curacao. Podróżowanie stało się nieodłącznym elementem naszego życia. Pisząc ten artykuł jesteśmy jeszcze w Malezji ale już za kilka godzin mamy lot do Indonezji, gdzie planujemy spędzić miesiąc. Pierwsze kilka dni (a może dłużej) będziemy na Bali a następnie ruszymy odkrywać pobliskie wyspy.

E-Book

To wszystko możliwe jest dzięki temu, że kilka lat temu postanowiliśmy zmienić coś w swoim życiu. Nie było łatwo ale konsekwetnie realizując małe celu udało nam się dojść do momentu, w którym cieszymy się życiem o jakim marzyliśmy od dawna.

Ucieczka od codziennej monotonii

Praca zdalna pozwoliła nam uciec od codziennej monotonii. Od wykonywania tych samych czynności, w tym samym miejscu przez pięć dni w tygodniu. Takie życie zaczęło nas przerastać. To nie było dla nas! Teraz doceniamy to, że pracujemy codziennie z innego miejsca. Że sami narzucamy sobie tempo pracy i ustalamy zadania jakie chcemy danego dnia wykonać. Jest to dla nas duży komfort psychiczny i ogromna możliwość zarządzania czasem. Każdy dzień dla nas jest inny i to w tym wszystkim jest najlepsze.

Podróżując mamy co chwilę okazję aby spróbować czegoś nowego. Nurkowanie, wędrówka na wulkan, jazda na motorze, trekking po dżungli oraz wiele, wiele więcej! Do tego każdego dnia coś nas zaskakuje, nie zawsze pozytywnie ale w końcu odkrywamy świat takim jaki jest naprawdę.

Czy monotonia zawsze jest zła? Niekoniecznie, czasem mamy ochotę przespacerować się tą samą ścieżką, posiedzieć kilka tygodni przy tym samym biurku czy zjeść tradycyjne, polskie jedzenie. Raz na jakiś czas wracamy do domu, do bezpiecznej przystani, w której możemy odpocząć i nabrać sił na dalsze odkrywanie świata.

Poznawanie ludzi, kultur i tradycji

Poznanie kultur i tradycji może być inspirujące i wzbogacające dla pracy i życia osobistego. Dzięki pracy zdalnej, możesz poznać ludzi z różnych krajów i regionów świata, co daje możliwość poznawania innych sposobów myślenia i pracy. Możesz uczyć się o innych stylach życia i tradycjach, co może być inspiracją do rozwoju osobistego i zawodowego.

W Ameryce Środkowej spędziliśmy ponad pół roku. Lokalni mieszkańcy prowadzą zupełnie inny styl życia niż Europejczycy. Nikt nigdzie się nie spieszy, każdy ceni swój wolny czas i go szanuje. To właśnie tam zdaliśmy sobie sprawę, że bezsensowne jest gonienie za czyimiś standardami a prawdziwą wartość mają nasze WŁASNE marzenia i cele.

Zalety i wady pracy zdalnej

Ogromnym plusem pracy zdalnej jest niewątpliwie możliwość wykonywania jej praktycznie z każdego zakątka na ziemi. Jest to bez wątpienia fantastyczna opcja dla osób lubiących podróżować, odkrywać świat czy też chcących zamieszkać w innym kraju niż swojej ojczyźnie. Coraz więcej osób decyduje się również na ucieczkę przed europejską zimą, na przykład do Azji Południowo-Wschodniej czy też Ameryki Środkowej. Wielu spotkanych przez nas cyfrowych nomadów twierdzi, że w będąc „w podróży” ich koszty utrzymania są znacznie niższe. Przykładowo wynajęcie mieszkania na Bali to koszt około 1000-2000 złotych (cena wynajmu podzielona na kilka osób).

Praca zdalna daje ogromną swobodę i zapewnia dość sporą elastyczność. Wiemy doskonale z doświadczenia, że nieważne w jakich godzinach czy o jakiej porze dnia czy nocy wykonamy prace, ważne aby była ona ukończona w ustalonym wcześniej terminie.

Dużym plusem jest również to, że po wykonaniu zaplanowanej pracy, można zamknąć laptopa i już. Nie musimy spędzać 8 godzin w pracy (często bezproduktywnej). Jeśli wszystkie obowiązki wykonamy sprawnie i w krótkim czasie może okazać się, że po kilku godzinach mamy już wolne, a resztę dnia możemy poświęcić na przyjemności. Zyskujemy więcej czasu dla siebie i możemy zwiedzać ciekawe miejscówki w okolicy.

Niewątpliwie w pracy z dowolnego miejsca na świecie możemy dostrzec również minusy i jednym z nich jest brak „rzeczywistego” kontaktu z współpracownikami. Chodząc do pracy i mając kontakt z innymi ludźmi można wymieniać się spostrzeżeniami, poprosić o pomoc czy radę. W pracy znajduje się znajomych a nawet przyjaciół, jednak pracując online kontakty są ograniczone do rozmów telefonicznych czy online i wyłącznie na temat pracy.

Wsrod minusów musi się znaleźć brak możliwości spędzania czasu wspólnie ze znajomymi i z rodziną. Technologia jest bardzo pomocna jeśli chodzi o rozmowy wideo i wiadomości tekstowe ale nic nie zastąpi osobistego kontaktu z drugim człowiekiem.

A co jeśli chodzi o bezpieczeństwo?

Każda podróż wymaga posiadania odpowiedniego ubezpieczenia, które zapewnia komfort psychiczny i pomoc w razie nieprzewidywalnej sytuacji. Gdzie szukać DOBREGO ubezpieczenia turystycznego? Przede wszystkim możesz skorzystać ze znanych i zaufanych towarzystw ubezpieczeniowych. Bardzo popularne są również ubezpieczenia dopasowane pod długoterminowe podróże. Spośród wielu dostępnych na rynku najlepsze opinie zbiera SafetyWing. Wielu poznanych przez nas w podróży ludzi posiada taki właśnie pakiet ubezpieczeniowy.

SafetyWing to podróżne ubezpieczenie medyczne, które zostało stworzone przez nomadów dla nomadów, którzy chcą podjąć się pracy zdalnej z dowolnego miejsca na świecie. Kluczowe znaczenie ma dla nas fakt, że jesteśmy objęci ubezpieczeniem w 185 krajach i nie musimy z wyprzedzeniem informować ich o swoim planie podróży. Daje to nam ogromny komfort i swobodę. Nigdy nie wiadomo gdzie „wylądujemy”.

Mając polisę od SafetyWing mamy pewność, że jesteśmy objęci ochrona gdziekolwiek się znajdujemy.

Sprawdź ubezpieczenie SafetyWing – warunki, koszty i zakres ochrony.