Gdzie byliśmy?

Nasza przygoda związana z podróżami rozpoczęła się w 2014 roku w Egipcie. Pojechaliśmy na naszą pierwszą, wymarzoną wycieczkę all inclusive do pięknego hotelu w Sharm El Sheikh. Na miejscu okazało się, że wielu niezbędnych rzeczy nie zabraliśmy ze sobą. To doświadczenie pozwoliło nam lepiej zorganizować kolejne wyjazdy. Podczas tygodniowego pobytu poznaliśmy zwyczaje Beduinów – ludzi prowadzących koczowniczy tryb życia na pustynio, nurkowaliśmy w Morzu Czerwonym gdzie podziwialiśmy podwodne życie i piękną rafę koralową.

Na następną podróż byliśmy już zdecydowanie lepiej przygotowani. Turcję w 2015 roku odwiedziliśmy zwarci i gotowi. Tydzień minął nam bardzo szybko. Odwiedziliśmy wiele pięknych miejsc – przepiękne nadmorskie miasto Alanye oraz niezwykły kanion i wodospad Sapadere. Do dzisiaj wspominamy przepyszną kuchnie turecką. Kebab, Falafel i Hummus najbardziej utkwiły nam w pamięci! Do Turcji musimy koniecznie wrócić by odwiedzić Pamukkale, Kapadocję i Stambuł – stolicę na dwóch kontynentach.

W 2016 roku odbyliśmy aż trzy podróże, na pierwszą polecieliśmy na urokliwą wysepkę – Grecka wyspa Corfu w maju prezentowała się znakomicie. Piękna zieleń oraz ustronne, zatoczkowe plaże – coś wspaniałego. Kolejnym naszym wypadem był gorący Cypr – nasz faworyt. Dziewicze miejsca, gorąca woda – czas zatrzymał się tam kilkadziesiąt lat temu. Ostatnim miejscem jaki odwiedziliśmy w tym roku była Bułgaria. Był to miły rodzinny, wypoczynkowy wypad – oczywiście nie omieszkaliśmy odwiedzić kilku ciekawych miejsc i spróbować lokalnej kuchni – pyszności!

2017 rok był dla nas intensywny jeśli chodzi o podróże. Weekend majowy spędziliśmy na Teneryfie. Intensywny treking wąwozem Masca będzie bardzo długo przez nas wspominany i to nie tylko dzięki towarzyszących nam zakwasom na pozostałe dni pobytu 🙂 Następna była Szkocja i wyspa Isle of Skye – zdjęcia, które znajdują się na naszej stronie przekonają Was do odwiedzenia tego miejsca – my tam jeszcze wracamy! Nadszedł czas na Portugalię i plaże na wybrzeżu Algarve, które znajdują się bardzo wysoko w rankingu najpiękniejszych plaż na świecie. Plaże plus lokalna kuchnia – rewelacja! Wisienką na torcie tego roku była Malta. Udało się nam znaleźć miejsca, w których były nagrywane sceny do Gry o Tron 😀 Niestety nie zdążyliśmy zobaczyć słynnego Azure Window, które zostało zniszczone przez morskie fale kilka miesięcy przed naszym przyjazdem.

Pierwsze odwiedzone przez nas miejsca w 2018 roku to Włochy oraz Szwajcaria – mieliśmy okazję zjeść przepyszną włoską pizze, pochodzić po szwajcarskich górach i spróbować lokalnej czekolady – doskonała! Północna Szkocja i przejazd słynną North Coast 500 – kolejne miejsce w 2018 roku. Niezapomniane widoki, piękne plaże, jeziora, wodospady, góry, mnóstwo owiec i dzika przyroda – idealne miejsce na ucieczkę od miejskiego gwaru. Po Szkocji naszedł czas na wypad do Irlandii. Klify Moheru prezentowały się niesamowicie. Mieliśmy szczęście i mogliśmy zwiedzać ten kraj podczas słonecznej pogody. Był to krótki ale bardzo intensywny wyjazd. Jeden z wakacyjnych weekendów spędziliśmy w Parku Narodowym Cairngorm – największym w Wielkiej Brytanii i dzięki temu mogliśmy podziwiać renifery w ich naturalnym środowisku. W lipcu spędziliśmy tydzień na hiszpańskim wybrzeżu Costa Brava odwiedzając przy okazji Barcelonę oraz wiele innych niesamowitych miejsc.

W 2019 roku jak na razie byliśmy na Majorce. Piękna słoneczna wyspa. Majowy wypad okazał się w 100% udany. Objechaliśmy wyspę dookoła, poznaliśmy przemiłych ludzi oraz zajadaliśmy się przepysznym, lokalnym jedzeniem. Długi weekend majowy spędziliśmy w Północnej Walii w Parku Narodowym Snowdonia i wyspie Anglesey. Na swoje letnie wakacje wybraliśmy tym razem Islandię, która zrobiła na nas ogromne wrażenie. W lipcu spróbowaliśmy swoich sił na na trasie trekkingowej West Highland Way w Szkocji.

Przed nami jest jeszcze wiele miejsc do odwiedzenia.

Mapa odwiedzonych Krajów

var map = AmCharts.makeChart("mapdiv",{ type: "map", theme: "dark", projection: "mercator", panEventsEnabled : true, backgroundColor : "#fff", backgroundAlpha : 1, zoomControl: { zoomControlEnabled : true }, dataProvider : { map : "worldHigh", getAreasFromMap : true, areas : [ { "id": "BG", "showAsSelected": true }, { "id": "CY", "showAsSelected": true }, { "id": "CZ", "showAsSelected": true }, { "id": "FR", "showAsSelected": true }, { "id": "DE", "showAsSelected": true }, { "id": "GR", "showAsSelected": true }, { "id": "IS", "showAsSelected": true }, { "id": "IE", "showAsSelected": true }, { "id": "IT", "showAsSelected": true }, { "id": "MT", "showAsSelected": true }, { "id": "PL", "showAsSelected": true }, { "id": "PT", "showAsSelected": true }, { "id": "ES", "showAsSelected": true }, { "id": "CH", "showAsSelected": true }, { "id": "TR", "showAsSelected": true }, { "id": "GB", "showAsSelected": true }, { "id": "EG", "showAsSelected": true }, { "id": "MA", "showAsSelected": true } ] }, areasSettings : { autoZoom : true, color : "#f7f8f8", colorSolid : "#1b1b1b", selectedColor : "#1b1b1b", outlineColor : "#666666", rollOverColor : "#9EC2F7", rollOverOutlineColor : "#000000" } });