Poradnik

Najczęściej popełniane błędy w podróży

Akademia Podróżnika najczęściej popełniane błędy w podróży jak ich uniknąć

Każdy z nas popełnił mniejszy lub większy błąd podczas podróżowania. Dlatego też, zebraliśmy wszystkie wpadki w jednym miejscu aby nigdy więcej nie popełniać tych samych błędów a tym samym podróżować bezstresowo i przyjemnie.

Zaczniemy od błędu, który popełniają w szczególności kobiety ale nie tylko… 🙂

najczęściej popełniane błędy w podróży

Walizka wypchana po brzegi

Przemyślane pakowanie to podstawa. No bo po co nam dwie kurteczki na greckie wakacje w środku sezonu? Bierzmy mniej a mądrzej. Dobierajmy ubrania kompletami. Nie zabierajmy 10 przypadkowych bluzek, biorąc tylko dwie pary zielonych i czerwonych spodenek bo może okazać się, że będziemy wyglądać jak klaun w cyrku.

Brak informacji o danym kraju

Przed wizytą w nowym kraju warto jest mieć chociaż minimum wiedzy o nim. Dzięki temu będziemy mogli lepiej się zorganizować, spakować walizkę, zaplanować podróż oraz przyjemniej spędzić czas.

My na naszą pierwszą podroż do Egiptu wybraliśmy się bez masek do nurkowania i butów do chodzenia w wodzie – typowi Janusze!

Zła lokalizacja noclegu

Zbyt oddalone miejsce noclegowe od atrakcji, które chcemy zwiedzić jest częstym błędem popełnianym przez początkujących turystów. Czasami chcąc zaoszczędzić pieniądze wybiera się nocleg na obrzeżach miasta, zapominając o dojazdach, które mogą znacznie uprzykrzyć wyjazd.

E-Book
błędy podróznika

Wymiana pieniędzy

Warto pobrać na telefon aplikacje XE Currency, która przedstawia aktualny kurs i pomaga przeliczyć cenę na interesującą nas walutę.

Na lotniskach znajdują się kantory, w których bez problemu wymienimy gotówkę na inną walutę. Jest to bez wątpienia wygodna opcja ale należy pamiętać, że w takich miejscach kurs jest często zaniżony, przez co można być stratnym.

Przed wyjazdem do innego kraju należy poinformować bank o tym fakcie, aby płatności zagraniczne nie były wstrzymane.

Od kilku miesięcy podczas podróży korzystamy z karty Revolut, dzięki której płacimy za granicą bez prowizji i po korzystnym kursie. Korzystając z naszego linka polecającego zamówicie ją bezpłatnie, z darmową wysyłką.

Zbyt ambitny plan zwiedzania

Będąc na wyjeździe oczywiste jest to, że chce się zwiedzić jak najwięcej. Jednak należy pamiętać o priorytetach, miejscach top, które musimy odwiedzić a następnie zobaczyć atrakcje, które są na dole naszego planu zwiedzania.

błędy podczas podróży

Paszport, dowód, wiza

Rzadko kiedy sprawdza się ważność dokumentów osobistych co może okazać się dużym problemem na lotnisku. Pamiętajcie, że Wasz dokument powinien być ważny, żebyście mogli przekraczać granicę.

Należy sprawdzić jakie dany kraj ma wymagania odnoście wizy aby uniknąć rozczarowania będąc już na granicy.

Urządzenia elektryczne

W obecnych czasach wszystko co ważne znajduje się w telefonie, począwszy od biletu lotniczego poprzez Google Maps aż do płatności zbliżeniowych. Niestety wiele osób zapomina, że urządzenia elektroniczne szybo się rozładowują i szybko możemy zostać odcięci od wielu niezbędnych nam rzeczy. Dlatego zalecamy, każdemu podróżnikowi zaopatrzyć się w dobrego powerbanka by w razie potrzeby móc naładować telefon. Polecamy Powerbank Xiaomi 2C o pojemności 20 000 mAh.

Krem z filtrem

Krem z filtrem to podstawa! Wyjeżdżając na wakacje do ciepłych krajów, często zapomina się o ostrym słońcu, które potrafi spalić naszą skórę i znacznie uprzykrzyć wyjazd. Poparzenie słoneczne w najlepszym przypadku znacznie utrudni zwiedzanie a w najgorszym wylądujecie w szpitalu.

najczęściej popełniane błędy w podróży

Wygodne obuwie

Wszystkim osobom, które jada na wakacje z zamiarem zwiedzania zalecamy zabranie wygodnych i sprawdzonych butów! Nowe, sztywne, nie wychodzone buty na pewno nie będą najlepszą opcją. Dbajcie o swoje stopy i stawiajcie na wygodę, dzięki temu zwiedzicie więcej i wygodniej.

Lotnisko

Pamiętajcie, że na lotnisku lepiej być wcześniej niż później. Miejcie w zapasie 30 minut, które zaoszczędzą Wam stresu związanego z odprawą i znalezieniem odpowiedniej bramki.

Jaka była największa wpadka, która zaważyła na całej podróży? Piszcie w komentarzach a dzięki temu my i inni czytelnicy będzie mogli jej uniknąć.

10 Comments

• Witam serdecznie, co prawda nie nasz błąd, ale odczułyśmy z córką jego skutki. W drodze na lotnisko Stansted z Londynu był korek na dobre 3 godziny, był poważny wypadek. Spóźnienie na lotnisko i przymusowe nocowanie w Hampton by Hilton. Cena trochę kosmiczna, ale córka była zachwycona, zwłaszcza wspaniałym łóżkiem, a także samolotami startujący i nad głową… W kolejnym roku byłyśmy już (tym razem) w Luton dwa dni wcześniej, aby pojechać też do ZOO. Niestety, sobota, autobusy jeździły tylko do godz 14:00, ale żeby dojechać choćby w jedną stronę trzeba było mieć gotówkę na bilet. A na dworcu zapewniali o możliwości płatności kartą. Chciałam nawet wyskakiwać do bankomatu, ale kierowca nie chciał czekać. I nie dojechałyśmy do zwierzaczków, może kiedyś… Także w Azji były trochę przygód, kolega nie słuchał przestróg, pił colę z lodem, a potem trzy dni nie wiedział, gdzie jest, temperatura 40°C i indyjski lekarz na telefon (dzięki kontaktom w ambasadzie). A ja w charakterze pielęgniarki, grupa pojechała do Taj Mahal, a z chorym ktoś musiał zostać. Padło na mnie, bo miałam jakieś pojęcie o kleikach ryżowych, które chory miał dostawać, a w hotelu znów dodawali do wszystkiego zieleninę (zapewne mytą w zwykłej wodzie, lub wcale), a krojoną na progu – sama widziałam! Albo w czasie podróży pociągiem „podsiadanie” pasażerów, czego nie byliśmy świadomi, że mamy niby tylko bilety na „waiting list”, a nie na konkretne miejsca, za które zapłaciliśmy odpowiednią cenę. Z kolei w Peru marsze kilka kilometrów plażą po krab, aby je upiec na grillu. A potem udary słoneczne i owijanie w mokre prześcieradła. Albo koledzy beztrosko pływali sobie (koniec listopada, czyli początek lata), nie zważając na płaszczki (royals).

• Jeden z moich największych stresorów do tej pory wydarzył się na lotnisku – podróżowałam z Australii do Nowej Zelandii, kupiłam bilet w jedną stronę, a na miejscu pani z najgładziej zaczesanym kucykiem świata poinformowała mnie, że nie wpuszczą mnie na pokład bez biletu wyjazdowego z NZ… to było na 20 minut przed zamknięciem bramek :O Uratował mi tyłek zaprzyjaźniony agent podróżniczy i instytucja biletów refundowalnych 😉

• Błędy w podróży…temat rzeka! Nasza największa wpadka to podróż do Stambułu, która zbiegła się z zamknięciem Lotniska Ataturka. Okazało się że wylądowaliśmy na nowym Istanbul Airport, który znajduje się kilkadziesiąt km od miasta. Hotel zarezerwowany mieliśmy co prawda koło lotniska , jednak jak się później okazało jest też trzeci pot lotniczy….. 80 km od miejsca lądowania. Była noc i spędziliśmy ją na ławce 😉 Z istambułu pozostały wspomnienia i to bardzo przyjemne – wspaniałe miasto.