Podsumowania

Podróżnicze podsumowanie 2018 roku

podróżnicze podsumowanie 2018 rok podróże

W 2018 roku spędziliśmy ponad 18 godzin w samolocie przemierzając dzięki temu 9601 km. Udało nam się odwiedzić po raz pierwszy Włochy, Szwajcarię i Irlandię i po raz drugi Hiszpanie, tym razem Barcelonę i słoneczne wybrzeże Costa Brava. W między czasie w wolnych chwilach zwiedziliśmy trochę Szkocji. Zapraszamy do krótkiego podsumowania.

Styczeń – Mediolan, Como, Monte San Giorgio i Falkirk

Pierwsza zagraniczna podróż w 2018 roku to Włochy – Mediolan, Jezioro Como i Szwajcaria, gdzie zdobyliśmy szczyt Monte San Giorgio.

Jako główny cel wyjazdu do Lombardii obraliśmy jezioro Como a przy okazji udało się nam zobaczyć Mediolan – włoską stolicę mody. Zdecydowanie lepsze wrażenia zrobiły na nas mniejsze miasteczka malowniczo położone na brzegu jeziora – Como i Menaggio. Korzystając z okazji, że z północnych Włoch blisko do Szwajcarii wyskoczyliśmy na jeden dzień zdobyć jeden z popularnych, położonych blisko granicy szczytów – Monte San Giorgio.

duomo mediolan

lago di como

monte san giorgio

E-Book

lugano

Kwiecień – Road trip słynną North Coast 500 dokoła północnej Szkocji

Na przedłużony weekend Wielkanocny wybraliśmy się dookoła północnej Szkocji słynną trasą North Coast 500 czyli ponad 800 km przez praktycznie niezamieszkane tereny (z wyjątkiem owiec – oczywiście). Po drodze mnóstwo przystanków. Jeziora, góry, wodospady, kaniony, klify, formacje skalne i wszystko co najlepsze w Szkocji.

glen coeplodda fallsdurness beachduncansby stacks

Maj – Ben Donich i Irlandia

Po raz pierwszy w szkockie góry wybraliśmy się dopiero w maju. Lepiej późno niż wcale. Dzięki wysokiemu poziomowi startu, łatwej ścieżce i pięknym widokom, Ben Donich stanowił doskonały cel dla krótszej wyprawy.

ben donich

O odwiedzeniu Irlandii i jej głównej atrakcji – Klifów Moheru myśleliśmy od momentu przeprowadzki do Szkocji. Udało się w tym roku na weekend majowy. Poza głównym celem wyjazdu chcieliśmy zobaczyć kilka innych miejsc a także także spróbować irlandzkiego śniadania oraz słynnego Guinnessa. Jak na zieloną wyspę pogoda była wręcz idealna.

klify moheru irlandia

Czerwiec – Loup of Fintry

Loup of Fintry to wodospad na wschód od Fintry (przy drodze B818), niedaleko Glasgow. Wodospad ten spada w kilku poziomach o łącznej wysokości powyżej 28 metrów i  25 metrów szerokości. Bardzo fotogeniczny wodospad, gdy w rzece Endrick jest wystarczająco dużo wody.

loup of fintry

Lipiec – Park Narodowy Cairngorm i Barcelona – Costa Brava

Rok temu Isle of Skye, w tym roku jako prezent urodziny odwiedziliśmy największy Park Narodowy w Wielkiej Brytanii – Cairngorm National Park.

loch morlich szkocja loch an eilein szkocja linn o dee szkocja falls of bruar szkocja renifer cairngorm national park cairngorm national park

Barcelona była na naszej liście od dawna. Poza 2 dniami spędzonymi w Barcelonie resztę 8 dniowego wyjazdu spędziliśmy w nadmorskich kurortach wybrzeża Costa Brava, z których z czystym sumieniem polecić możemy Tossa de Mar i Montgo.

Sierpień – tydzień w Polsce i Festiwal Balonów w Strathaven

Prosto z Hiszpanii polecieliśmy do Wrocławia a potem Bla Bla Carem w nasze rodzinne strony.

Coroczny Festiwal balonów w Strathaven.

strathaven baloon festival

Wrzesień – Beinn Dubh, Bracklinn Falls w Callander i Dollars Glen

Po zachodniej stronie Loch Lomond znajduje się nasz kolejny w kolekcji szkocki szczyt. Beinn Dubh (657m) to nazwa najwyższego szczytu na grani w kształcie podkowy wznoszącej się wokół Glen Striddle. Jego wschodnie ramię wpada bezpośrednio od wioski Luss, skąd także rozpościerają się najlepsze widoki.

beinn dubh

Na północ od miasteczka Callander, miejscem, które warto odwiedzić jest wodospad Bracklinn Falls, który można zobaczyć w pełnej okazałości z charakterystycznego mostu w kształcie litery A.

brackliin falls w callander

Spacer przez wąwóz Dollars Glen prowadzi przez wiele mostów, punktów widokowych i imponujący zamek Campbell.

dollars glen

Październik – Ben Lomond i  Moffat Hills

Ben Lomond to jeden z najpopularniejszych szkockich Munros, nagradzający każdego, kto trafi na szczyt fantastycznymi widokami na jezioro Loch Lomond i daleko w kierunku wzgórz na północy i Trossachs na wschodzie. Trasa została dobrze wykonana, jednak opcjonalna trasa w dół (lub w naszym przypadku w górę) grzbietem Ptarmigan może być błotnista i miejscami skalista, co utrudnia poruszanie się w warunkach słabej widoczności.

ben lomond i loch lomond

Moffat Hills to część Szkocji, w której znajduje się spektakularny wodospad Grey Mare’s spadający z najwyższych szczytów w okolicy oraz górskie jezioro Loch Skeen.

loch skeen

Listopad – Ben Vorlich, Stuc a’Chroin, Ben Narnain, Beinn Ime i kilka szkockich zamków

ben vorlich

stuc a'chroin

ben ime

ben narnain

Co roku z okazji dnia Św. Andrzeja większość szkockich zamków odwiedzić można za darmo. My odwiedziliśmy Bothwell Castle, Doune Castle i Stirling Castle.

bothwell castle doune castle stirling castle szkocja

Grudzień – The Devils Pulpit i Glen Coe

The Devils Pulpit to miejsce popularne głównie dzięki serialowi Outlander. Przepiękny kanion z czerwoną rzeką robi ogromne wrażenie.

devils pulpit szkocja

Druga wizyta w tym roku w Glen Coe. Jadąc drogą A82 zobaczyć można wiele pięknych miejsc.